Virkad babyfilt, ett av mina babymåsten:-)

Nu har jag köpte det sista jag behövde till väskorna på Babyproffsen. En virkad filt som denna hade vi till lillsessan med och var så bra att ha runt henne.. Vart vi än var på kunde hon ligga på en ren och skön plats. Ibland när man behövt göra ett snabbt byte på nåt mindre rent ställe ex, eller när man lånar kundvagn med babyskydd, då är det perfekt att ha den under. Den är ju lätt att tvätta:-) Det här är ett av mina babymåsten tror jag:-) Filten är luftig och andas bra och på sommaren är det ju perfekt!! Jag hade den ofta på vagnen för att mörka och skydda mot solljus.

Läste en artikel för ett tag sen som handlade om vilka grader en barnvagn kommer upp i när den står i solljus. Om man dessutom hänger på en varm filt så luftas den dåligt! Till sunt förnuft hör ju att man inte låter en vagn stå i solljus en längre stund, särskilt inte med en fleecefilt tätt på. Jag vet att jag var noga med att vara i skuggan varma dagar och ha en luftig tunn filt, men jag tänkte nog inte i detalj på vilka otroliga grader en vagn kommer upp i en varm dag! Så myggnät och en tunn virkad filt funkar i alla lägen för mig:-) Å vagn i skuggan! Länkar till artikeln nedan!

Mina tankar vandrar över till ett gammal inlägg jag skrev när lillsessan var några månader. Första tiden är man så himla bra på att hela tiden ifrågasätta sig med sin lilla bebis! Rätt? Fel? Hur? Det är något bra tror jag för då lyssnar på sitt mammahjärta som säger att något är fel. Men i mitt fall överanalyserade jag mycket och krånglade till det i onödan:-) Inte heller bra. Undrar hur det kommer bli nu, andra gången! Säkert samma överanalyserande, men kanske jag kommer våga lita mer till mig själv och att jag kan. Vi får se, längar!!!


Läs också:

Övertäckt vagn kan vara livsfarlig

Mer baby:

Konsten att lita till sig själv i mammaskapet

Nyfödd, hur gör man?

Babykläder stl 50

Mammatankar






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster