Mobil flyger av biltaket i 70 km/h och fungerar!!!

Haha

Idag tror jag att min gravidhjärna har nått sin kulmen. Jag är på väg med lillsessan i bilen, vi ska till förskolan och har lite bråttom till frukosten. Jag sitter i mina tankar och lillsessan tyst i sina i bak. När vi kör genom et område med massa träd hör jag hur det trillar något mot biltaket, oj det måste varit en gren! Så tänkte jag och körde vidare utan att fundera mer på det. När vi väl kommit till förskolan sprang lillsessan som vanligt in, vi vinkade i fönstret och jag körde hem för att inta viloläge i soffan. Halvvägs tillbaka i bilen ser jag att mobilen inte ligger på sätet, shit har jag lämnat den på lillsessans hylla? Funderar en lång stund när det slår mig!

Neeeej, det kan väl inte stämma????
Var det inte en gren utan mobilen som slog mot bilen när den for ner på taket? Neej, så kan det väl ändå inte vara!! Då kommer jag ihåg att jag lade den på biltaket när jag skulle spänna fast lillsessan! Nej, nej, nej! Jag har redan tappat min nya fina mobil i klinkergolvet i köket och har fått ta min mans gamla. Den som nu ligger sönderslagen mot vägen nånstans.

Ok, lugn, vart tappade jag den? Är den i gräset kan det ju ha klarat sig, men ligger den på vägen kan den lätt ha blivit överkörd och ligga i tusen bitar. Känner hur jag gasar på för att komma till stället där jag tappade den! Framme! Letar letar letar, å där ser jag den, ligga på asfalten och ser ut att vara hel! Yes! När jag tar upp den ser jag att den är tom inuti, börjar leta efter batteriet och hittar det en bit bort. Nu fattas bara locket och den hittar jag med en liten bit längre bort. Ha telefonen är hel, och hör och häpna, skärmen är hel, endast en ny repa och DEN FUNKAR:-)!!!

Nu undrar ni vilken mirakel telefon som överlever en krasch från taket i 70 km/h:-) Jo min gamla pålitliga HTC Desire HD

En ny repa på skärmen och lite avskavt på kanterna på metallen men telefonen fungerar precis som innan:-)!!!

Lycklig över att få behålla min telefon ett teg till:-)

Måste berätta lite om min mobilhistoria som inte är helt rosenskön...
Listar:

  • Det började med att en mobil blev stulen på jobbet en morgon när jag jobbade som receptionist!
  • Nästa mobil blev stulen på ett hotellrum i Montenegro
  • Mobilen efter fick repareras tre gånger pga skador i tillverkningen
  • Nästa mobil blev tappad i vasken med vatten, den klarade sig efter torkning, men blev aldrig densamma.
  • Samma mobil tappades i klinkergolvet och började rassla inuti
  • Då kom min mans gamla HTC fram som jag fick ta över, den som idag överlevde bilturen!!
Bästa mobilen ever!!!:-)

Slutsats, jag borde inte få äga en mobil, eller nästa får bli en med gummiskal och vattentätt skydd:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster