Välling till kattungar

Våra fina små kattungar är snart 5 veckor gamla och det är dags för dem att få smaka på mat för första gången. Den ene lille var intresserad av mammans torrfoder igår så nu är det nog dags:-) Hittills är de fortfarande tjocka och fina så Lollo har bra med mjölk till dem, men en gång o dagen blir det lagom med välling!

Recept:
4 dl mjölk, ev en skvätt grädde
2 msk maizenamjöl
lite socker
2 msk smör som smältes ned efter uppkokningen
2 äggulor som vispas i det sista

Jag gör en större sats som står sig i kylen och kan bara värmas på lite. Vällingen kan sedan blandas ut med mjukmat, när de vant sig vid vällingen. Sedan köper jag hem torrfoder till kattungar. Tar lite i taget, men det finns alltid en unge i kullen som är före alla andra:-)

Dessa fina små söker fina och kärleksfulla hem:-) De är redo att flytta hemifrån runt den 7 augusti!!
Detta kommer bli Lollos sista kull, sen blir hon kastrerad eftersom vi inte klarar fler kullar med en kattöverkänslig lillsessa! Hon får helt ljuvliga kattungar som blir extremt keliga då hon kelar och sköter om dem mycket! En fantastisk mamma!!




Läs också:

4 små änglar

Nu är jag också här

Kommentarer

Janina sa…
men vilka sötnosar!
Krissie sa…
Ja visst är dom:-) Nu insåg jag att jag behöver tala om för lillsessan att de ska flytta, fy hon älskar dom...

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster