Bärsjal och bärsele..

Funderar lite över vilka saker jag hade till lillsessan de första månaderna och hur vi gjorde med henne när vardagen kickade in igen och hushåll och verklighet väntade:-)
Jag har både en bärsele hemma som är från Babybjörn (liknande den jag visar här) och den använde vi en del och den var bra när hon var liten och jag ville ha henne nära.
Sen började jag googla lite på bärsjalar och hittade en riktigt bra hemsida (kolla länken) där man kan välja mellan många olika sorter. man kan även titta på hur man knyter dem och även om hur man ska sy en själv. Jag gjorde en egen hemma som blev riktigt bra men jag insåg att tyget inte var tillräckligt elastiskt. Med rätt tyg hade jag kunnat använda den när jag grejjade hemma och ändå ha händerna fria. Bärsjalen kan knytas så även tyngre barn kan bäras utan att det blir obekvämt!
Jag minns att lillsessan trivdes bra i sin resesäng när hon sov och var mätt och nöjd. Får jag en liten som inte går med på att ligga i resesängen när mamma vill laga mat eller göra annat så kan det bli aktuellt att beställa en ny bärsjal.

Vill tipsa om dessa alternativ då jag tycker det funkat bra för mig i olika lägen:-)

Bild från Lekmer.se



Kanske gillar du:

Hemmagjord bärsjal




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster