Roligt tips när man ger bort pengar!

Är det inte supertråkigt att ge bort pengar i ett vitt kuvert? Har gjort det några gånger en det känns så tråkigt:-) Kom över ett bra tips som jag vill dela med av till er:-)

Majsburkar med pengar i:-) Låter det som en bra idé? Haha mannen rynkade på näsan när han hörde vad jag skulle göra, men han erkände sen att det blev fint:-)

Tog en majsburk och gjorde hål i botten, locket ska vara orört! Det ska vara en konservburk med drag på (ej sån man måste ha öppnare till)! Hällde ut majsen och lade det åt sidan. Majsen gick till hönsen:-)
Sköljde ur burken med diskmedel och lät det torka, ge det gärna en dag (beroende på vad man vill lägga i burken).

Jag dekorerade sedan burken med tidningspapper och ett presentsnöre! Limmade med tapetklister! När det torkat fyllde jag med pengarna och tejpade igen med en bit silvertejp i botten. Jag hade även eltejp längs de uppklippta kanterna för att man inte ska skära sig! Burkarna gick till mina syskonbarn och tänkte att de ska kunna återanvända burken utan att de riskerar att få skärsår!

Jag tycker att de blev jättefina, med fler idéer kan man vara ännu mer kreativ:-)

Vad tycker ni? Roligare än kuvert va?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster