Bloggande soffpotatis och varför jag gör det!!

Just nu känner jag mig som en riktig soffpotatis som har datorn i knät och bloggar och läser hela dagarna:-) Rätt mysigt iofs så jag klagar absolut inte. Funderade lite över varför jag bloggar och vad det betyder för mig. Jag tror att det är viktigt för mig att ha något som bara jag gör och som bara är mitt! Här kan jag skriva om det lilla enkla i vardagen som jag uppskattar så mycket och som jag gärna delar med mig av!

Jag startade bloggen 9 september 2011 och skrev mitt första inlägg om Lillsessans namngivning som vi senare höll här hemma på gården. På bloggen kunde jag dela med mig av hur vi gjorde och tänkte kring den stora tillställningen. Jag kommer ihåg att jag läste om hur andra hade valt att fira och blev så inspirerad. Kanske jag själv kunde inspirera någon om hur vi gjorde på den stora dagen. Å så fortsatte det:-)

Jag minns att om jag skulle starta en blogg skulle jag få något som var mitt och kanske skulle det bli något som jag verkligen tyckte om att göra. Minns att jag kände att det var viktigt att det skulle bli lite av en tips blogg om sånt som händer här hemma, med renovering, inredning, småbarnsliv och vardagens guldkorn:-)! September 2011 var lillsessan 4 månader och jag hade bestämt mig för att dokumentera våra underbara dagar tillsammans på bloggen utan att lillsessan själv skulle synas på mina bilder. Jag ville skriva vad vi gjorde för att senare kunna blicka tillbaka på några av våra bästa stunder!

Det visar sig att det passar bra nu när vi väntar på nästa lille bebis och behöver komma ihåg hur vi gjorde med vissa saker. När jag behöver komma ihåg recept kan jag lätt hitta det i bloggarkivet:-) Mormors inlagda persikor finns dokumenterade här den dagen jag kommer vilja lägga in egna:-)

Under åren har jag hittat andra underbara bloggar och bloggare som jag ofta besöker och följer! Det är roligt att läsa och få nya tips om hur andra gör som bor på gård och lever småbarnsliv eller hönsliv:-)

Här bjuder jag på mig och mina funderingar och påhitt, blir otroligt glad när jag få kommentarer som bjuder in till fler samtal och diskussioner!! Hoppas bloggen inspirerar!

Kramar från en nöjd och lycklig soffpotatis









Kommentarer

Janina sa…
Jag håller med dig, bloggen är något eget "bara mitt" och där får jag skriva av mig och kan dokumentera vårat liv och sen se tillbaka på!

Jag tycker om att kika in här för att du lever "gårdsliv" som mig själv och det är svårt att hitta såna bloggar, det lättaste är att hitta "sthlmbloggar" hehe. Roligt att läsa om hönsen, för jag skulle vilja skaffa höns nån gång i framtiden men jag kan ingenting om höns haha. Älskar att följa andras graviditeter också,får aldrig nog! Dessutom är du himla glad och trevlig och positiv, kan vara bra då en annan lätt blir negativ hehe

kram!!
Krissie sa…
Blir så glad för dina kommentarer, du skriver så snälla saker:-) Hönsen är underbara och det bästa är när man går förbi äggen i affären för man har i kylen redan:-) Jag följde din graviditet med sån spänning:-) Nu längtar jag efter min:-) kram:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster