Turkisk yoghurt med hallon

Lillsessan önskade mellanmål ute idag och jag tyckte det lät himla mysigt. Ute vid tre tiden var det strålande sol och 27 grader, under parasollen kunde vi nog mysa till det hon och jag.
Ordnade lite yoghurt som vi brukar ge henne. Jag blandade turkisk yoghurt, hallon och en liten klick hallonsylt för att få den lite söt. Hon älskar det!:-)
Det går lika bra med jordgubbar och lite lite socker eller någon annan sylt. Färska bär är ju klart bäst:-)

Ute satt vi en lång stund och bara njöt av mellanmålet. Vi kunde känna doften av jasminen som blommar nu och sprider en ljuvlig doft i värmen och i träden sjöng fåglarna så fint. Lillsessan tyckte vi skulle fika ute igen:
- å va mysigt mamma!
:-)
Precis när vi blev klara kom pappa hem och då blev det genast premiärdopp i poolen:-) Jag nöjde mig med att känna lite med benen och titta på när de två badtokiga badade...
Nu är sommaren här!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lidl Singer Overlock billig prisvärd eller dålig?

Bygga in ovanmarkpool, Bestway Power Steel

Sy babymössa mönster